Рівненському тролейбусу — 48!

Тролейбус — це не просто громадський транспорт, а родзинка міста, завдяки якій Рівне має душу, унікальний вигляд та естетику. Так стверджують організатори виставки з нагоди 48-річчя початку тролейбусного руху в Рівному.

Ще чуть-чуть і “рогатий” транспорт, як дружньо називають його рівняни, відзначить піввіковий ювілей. А тим часом і 48 років — дата також нічогенька і гідна уваги. Саме їй присвятили фотовиставку “Крізь десятиліття – на тролейбусі” в Рівненській обласній науковій бібліотеці.

“Крізь десятиліття – на тролейбусі!”

Серед організаторів КП “Рівнеелектроавтотранс” РМР та Музей фотографії Олександра Харвата.

Привітав присутніх з річницею та запросив до перегляду виставки Антон Бриних, фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою КП “Рівнеелектроавтотранс”. Антон Бриних — людина, яка знає про тролейбуси все і ще трошки. Саме він розповів присутнім про історію появи в Рівному цього виду транспорту та подальший розвиток. За словами Антона Бриниха, світлини на виставці можна умовно поділити на історичні, фотографії знаменних подій та фото художників:

– Тут є фото багатьох іноземних туристів, які приїжджали до Рівного спеціально покататись на тролейбусі. Готуючись до виставки, я з кожним іноземним автором світлин зв’язався. Наприклад, є такий в Естонії відомий колекціонер і дослідник Ааре Оландер. Він колись надсилав свої фотографії, зараз він відсканував їх у дуже високій якості. Це кольорові фотографії 80-х років, і я був дуже радий, що їх отримав. Вони на виставці також представлені.

Антон Бриних. Фото Олександра Харвата
Перша водійка першого тролейбуса. Фото Олександра Харвата
Новий вид транспорту на вулицях Рівного. З архіву Анатолія Вільковича

Усього на виставці представлено 51-у світлину 23-х авторів з різних міст України, а також туристів з Чехії, Німеччини, Угорщини, Великобританії, Естонії, Нідерландів. Окремий стенд присвятили першій водійці Галині Левітіній, яка кермувала тролейбусом №1, який зберігся дотепер.

Розповіли під час відкриття виставки й про незвичну роль рівненського тролейбуса. Як зазначив журналіст Суспільного, краєзнавець-дослідник Олексій Бухало, ідеться про проєкт створення у Рівному на базі ретро-тролейбуса мобільного атракційного простору “Музей на колесах: рівненська Машина Часу”.

Олексій Бухало (у центрі) розповідає про ідею екскурсійного ретро-тролейбуса. Фото з сайту обласної бібліотеки
Олександр Харват (ліворуч) – один із організаторів виставки. Фото з сайту обласної бібліотеки

Довідково.

Саме 24-го грудня 1974 року на рівненських вулицях уперше з’явився електротранспорт у вигляді 20-ти чехословацьких тролейбусів “Škoda-9Tr”, які курсували за єдиним тоді маршрутом №1″Мототрек-РЗВА”. Перших водіїв запрошували з Полтави, Хмельницького, аж доки не з’явилися й власні кадри. Група з 30-ти осіб, які опановували нові навички в спецкомбінаті в Києві, згодом склали ядро підприємства. Дев’ятеро з них працюють донині.

Це цікаво  Купання в гірських річках та пікніки на вершинах – як відпочивали в Карпатах 100 років тому

Кілька раритетних фото 1974 року з архіву Анатолія Вільковича (на жаль, уже покійного), який у складі команди київських інженерів готував рівненські тролейбуси до пуску в Рівному. А ще — фотографа-аматора і великого ентузіаста фотосправи завдяки якому не лише Рівне, а й інші міста України мають унікальні світлини перших днів роботи тролейбусних підприємств.

Фотовиставка “Крізь десятиліття – на тролейбусі” в обласній бібліотеці триватиме до 20-го січня 2023 року.

Оцініть будь-ласка публікацію
(Поставлено оцінок: 1, середня: 5,00)
Загрузка...